Sunday, October 19, 2008

Diari Sang Pari-Pari

Salam sejahtera semua...

Diari sang pari-pari. Sedarkah kita, tatkala Malaysia sedang direvolusikan oleh propaganda manusia yang punya kepentingan diri, tatkala industri musik di Malaysia kian kehilangan kestabilannya, tatkala rakyat kita leka dengan keegoan yang lahir dari jarak pemisah antara 2 sudut pandangan yang melanggar hukum alam, lahir insan-insan yang cuba untuk menjauhkan diri dari dunia ini dengan mengalihkan minda mereka ke tempat lain lalu tubuh mereka dijadikan boneka oleh minda yang berjauhan..

Bila dituturkan nama-nama yang tidak terkenal di seantero dunia seperti joe wengg, tuck, sema, junk, bone, kay, pop 8, dan lain-lain yang punya naluri sama, hanya yang mengenali mereka punya tanggapan berbeza yang boleh diterima akal dan boleh diabaikan oleh penerima. Tapi apa pula tanggapan mereka yang tidak mengenali manusia-manusia seperti mereka?Mungkinkah masih dengan ideologi kolot hasil warisan dunia kuno mereka? Mungkin benar manusia seperti mereka bersalah terhadap diri dan negara, tetapi wajarkah mereka dikatakan bersalah dengan masyarakat sekeliling? Wajarkah mereka dipersalahkan oleh orang-orang yang sama sekali tidak mengenali mereka sedangkan mereka memperjuangkan satu benda yang sama, KEBEBASAN MINDA DAN FIZIKAL.

Kita punya hak untuk hidup bebas. Undang-undang memang patut dipatuhi, tetapi pernahkah kita terfikir sebelum wujudnya perlembagaan persekutuan, apa rujukan perundangan mereka? Adakah tercatat di dalam sejarah mereka yang kehidupan yang diamalkan manusia seperti mereka menyusahkan masyarakat sekeliling?Walhal merekalah penyumbang terbesar kepada KEAMANAN, KEMAJUAN, dan KEBEBASAN..

Tidak pernah dipinta untuk dilahirkan sebegitu, akan tetapi, mereka pemangkin kepada dunia peperangan ini. Kebebasan yang ditetapkan undang-undang tetap tidak dapat dilaksanakan, dengan cengkaman kuasa-kuasa besar. Satu cara alternatif yang wajar digunakan adalah dengan menjadi pari-pari di alam ciptaan sendiri. Kenikmatan untuk terbang bebas di dunia sendiri wujud di dalam jiwa sang pari-pari.

Fikir-fikirkanlah, manusia memberontak kerana terlampau dikongkong, kebebasan yang diberikan disalahguna. Sang pari-pari tetap masih mampu terbang bebas di dunia ini, dengan jiwa yang tenang.

*p/s = stress ngan exam!!babeng btol..sapa yg faham aku yg aku post ni, faham la. Yang tak faham, fikir-fikirkanlah maksudnya..tersirat di sebalik tersurat....

4 comments:

~Da Dutchess~ said...

weh..haha~rajin sgt la bro ne..hee;p all da best final exam~gambate!!

arein said...

well...
ssh nk tgk ank remaja yg begitu skema...hheehe..anyway i love to read ur blog..nice to know u!

wawabescoot said...

wa wa wah??
ada blog, tak follow wani pun kan??
yaya folow pula??

tamo ah kawan!!!dush!!

wawabescoot said...

hohoho'
yela'
keep update yah syg!!! :)